Vuoden 2025 tulosten perusteella Eltelin asiakaskokemus on vahvistunut kautta linjan. Asiakkaiden uskollisuus on noussut erinomaiselle tasolle, ja 91 prosenttia vastaajista valitsisi Eltelin uudelleen toimittajakseen.

Asiakaskokemus on vahvistunut
Eltel toteutti vuoden 2025 asiakastyytyväisyyttä mittaavan tutkimuksen yhteistyössä Bondatan kanssa. Tutkimuksen tavoitteena oli kartoittaa tietoa asiakkaiden kokemuksista, odotuksista ja yhteistyön toimivuudesta. Kyselyyn vastasi yhteensä 216 asiakasta, ja tulokset tarjoavat kattavan kokonaiskuvan siitä, missä Eltel on onnistunut ja millaisia kehitystarpeita asiakkaat näkevät tuleville vuosille.
Vuoden 2025 tulosten perusteella Eltelin asiakaskokemus on vahvistunut kautta linjan. Asiakkaiden uskollisuus on noussut erinomaiselle tasolle, ja 91 prosenttia vastaajista valitsisi Eltelin uudelleen toimittajakseen. Myös yhteyshenkilöiden toiminta arvioidaan entistä paremmaksi: 60 prosenttia pitää heitä joko parhaimpina tai yksinä parhaista verrattuna muihin toimittajiin.
Suositteluhalukkuus on tänä vuonna selvästi kasvanut. Lähes puolet vastaajista antaa Eltelille suositteluarvosanan 9 tai 10, mikä nosti Net Promoter Score -tuloksen tasolle 38. Tuloksen nousu kertoo vahvistuneesta luottamuksesta ja myönteisistä kokemuksista yhteistyön eri vaiheissa.
Turvallisuus ja ammattitaito ovat Eltelin vahvuuksia
Kokonaisarvosana nousi tänä vuonna tasolle 3,9 (2024: 3,7). Erityisen myönteisesti arvioidaan osa-alueita, jotka liittyvät turvallisuuteen, ammattitaitoon ja vaatimustenmukaisuuteen.

Tutkimuksessa tunnistettiin myös kehityskohteita. Asiakkaat toivovat aktiivisempaa otetta uusien ratkaisujen ja palveluiden tarjoamiseen sekä kustannustehokkuutta parantavia ratkaisuja. Jatkammekin määrätietoisesti näiden osa-alueiden parantamista.
Myös vastuullisuuteen liittyvät odotukset korostuvat palautteessa vuosi vuodelta. Olemme sitoutuneet tieteeseen perustuviin ilmastotavoitteisiin (SBTi) sekä työturvallisuuden jatkuvaan kehittämiseen, ja haluamme käydä näistä teemoista entistä avoimempaa ja ratkaisukeskeisempää vuoropuhelua asiakkaidemme kanssa. Yhdessä voimme rakentaa kestäviä, turvallisia ja tehokkaita ratkaisuja koko toimialan tulevaisuutta varten.
Lisätietoja tutkimuksesta:
Janne Kylmäoja, myynti- ja markkinointijohtaja, Eltel
puh. 040 311 3824, janne.kylmaoja@eltelnetworks.com